... Zákulisí renesanční slavnosti
Renesanční kavalír, dáma a její komorná, hlavní postavy příběhu, se připravují na taneční slavnost. Zpočátku jsou téměř nazí. Během přípravy si postupně oblékají vše, co diktovala tehdejší dvorní etiketa a dobová móda, tedy vše od hedvábných punčoch až po škrobené okruží. Od spontánních projevů života se každým kouskem oděvu proměňují v sebevědomé a chladné vladaře svých dominií. A stejně tak jako šaty dělaly člověka, tanec v renesanci tvořil celou společnost. V netradičně pojatém komorním představení zní melodie renesančních mistrů pro cembalo, loutnu i housle. Poučená interpretace původních hudebních i tanečních pramenů je oživena spontánní improvizací typickou pro renesanční společnost.
Hudba: Musica Bellisima, umělecká vedoucí Eva Tornová
Tanec: Chorea Historica, umělecká vedoucí Eva Kröschlová
Námět a režie: Vladimír Kočí a Kateřina Doležalová
Taneční rekonstrukce a choreografické úpravy: Kateřina Doležalová
Režijní spolupráce: Eva Kröschlová
Premiéra: 18.6.2016 Český Krumlov, Jezuitský sál hotelu Růže
Program:
Alessandro Orologio (1550-1633) | Intrada |
Cesare Negri (Le Gratie d´Amore, 1602) | Soben mi c´cha bon tempo |
Fabritio Caroso (Il Ballarino, 1581) | Ballo del Fiore |
Fabritio Caroso (Il Ballarino, 1581) | Il Canario |
Fabritio Caroso (Il Ballarino, 1581) | Gloria d´Amore |
Cesare Negri (Le Gratie d´Amore, 1602) | La Nizzarda |
Fabritio Caroso (Il Ballarino, 1581) | |
Cesare Negri (Le Gratie d´Amore, 1602) | Alta Mendozza |
Fabritio Caroso (Il Ballarino, 1581) | Passo e Mezzo |
Fabritio Caroso (Il Ballarino, 1581) | Celeste Giglio |
Thonoit Arbeau | Pavana |